Dag 8 van Logrono naar Ventosa

13 september 2018

Vandaag een etappe van 31 km... Logrono naar Najera, nou nou dat gaan we niet doen. Ff een goede planning maken.Het wordt 20 km naar Ventosa ( ja je hebt namelijk niet overal een herberg) en halverwege de middag zit alles vol met mensen die zonodig naar Santiago willen lopen :)....Ff tussendoor we hadden gisteren in dat kleine gat geen internet, dat krijg je met handjevol inwoners en 1 barretje en helemaal geen winkel voor proviand. Maar vandaag na een goeie 20 km gelopen te hebben kwamen we om 12.00 uiting Ventosa aan. Herberg nog dicht. Geen probleem dan wachten we gewoon een half uur. Doorlopen geen optie , dan moesten we nog 11 km kachelen in die hitte van 25 gr. Op zich heerlijk, maar te warm om verder te lopen. Dan maar op een muurtje tegenover een heel gezellige herberg en een rechtopstaand gaas ( hek) gaan zitten. Aangezien ik geen zitvlees heb, ging ik staan en ff wat uit de rugzak pakken, begint Birgit te lachen . Je hebt een winkelhaak achterin jou broek zitten. kerels (Paul) zien zoiets niet. :). Mijn reactie, kan ik na het lopen ook nog met naald en draad aan de gang, waar je totaal geen zin in hebt. Maar na de was, toch ff gerepareerd..nog ff iets van deze tocht. We kwamen onderweg in de plaats Navarette een heel mooie en oude kerk tegen. Wij naar binnen, ook nog voor een stempel en dan nog een kaarsje aansteken ( doen we veel ) en die muziek op de achtergrond . Het Ave Maria....een kippenvel moment....zo bijzonder..... Vanmorgen ook nog langs een houten blokhut gelopen met een hippie (santa Klaus) erin. Foto's maken. Paul ook foto maken van die hippie en mij samen . Nou dat gaat dus niet ( Kats mislukt)....jij maakt maar foto,s , hahaha is dan zijn commentaar. Maar alles bij elkaar. Super loopweer en het genieten, hoop dat het zo blijft, iedere dag weer.