Van puente la Reina naar Ayequi

9 september 2018

Dag 5

We hebben 2 km voorbij Lizarra gelopen ( teveel mensen in Lizarra) dus nu zitten we in een klein gehucht , wederom alberque municipal... perfect...Maar ff bij vanmorgen beginnen.we sliepen met 8 man op een kamer...prima....maar vanmorgen om 6 uur stak Paul de lamp en en riep iedereen dat het 6 uur was, dus opstaan en wegwezen:). Zeg ik tegen hen , nou dat wordt wat, het regent buiten. Kan niet zegt ie, dat is de beek. Oké het zal wel :). Blijkt na koffie te hebben gedronken ( ontbijt doen we smorgens paar km verder bij een bakkertje.... heerlijk vers) komen we buiten in de regen. Gisteravond gigantische wolkbreuk gehad. Begin ik te lachen en Paul zijn rugzak in de regenhoes en hijzelf regenjack aan en hoed...goed voor de zon en de regen....gaan we lopen . Het begon toch te plenzen niet normaal meer. Dan houd je zelfs waterdichte schoenen houd je de voeten niet meer droog. Na een uurtje in een klein gehucht ( het klaarde gelukkig op) hebben we de jassen uitgedaan en droge sokken aan, je krijgt met natte voeten blaren. Geweldige tocht weer en je krijgt zelf een mengelmoes van verschillende talen ( Nederlandse, Engels ,vandaag hele dag Duits geluld en wat Spaanse woorden....) Echt lachen ...een brabbel moes is het nu.Van een Duitse hippie leuke tips gekregen b.v. over een paar dagen zitten we vlak bij een hippie dorpje ...dat wordt dus een rustdag voor ons zeg ik. Zoiets vindt ik geweldig. En leuke tips over lokale het bergen enz. Zal de foto erbij doen waar hij op staat.we kwamen om 13.45uur hier aan en zijn lekker buiten gaan zitten. Heb wel wat beurse voeten nu, maar geen blaren meer ik weet nu wel, met spierpijn gewoon door blijven kachelen, dan ben je er zo vanaf. Dit lopen doet iets met je. Mijn hoofd is tijdens het lopen rustig:) maar de babbel des te meer zegt Paul.Ze horen jou van een af stand al aankomen en ie lult te veel.(:....inu ff genoeg voor vandaag.. morgen door naar los Argos 20 km hopen we en deze week ff een dag rust pakken.

1. EstherEsthe Lups:
    10 september 2018
    Wat ontzettend leuk om te horen dat jullie zo genieten en wat jullie allemaal meemaken. Geniaal. Gelukkig zijn de blaren nu minder. Super knap dat je doorgaat. Heel veel plezier. Groetjes vanuit hier. Esther