Van Santiago de Compostela naar Negreira 22 km

16 oktober 2018

Dag 42

Vandaag iets vroeger als anders uit bed, Birgit moest de bus naar de luchthaven halen , dus om 6.00 uur uitgezwaaid. Na een mooie belevenis toch blij dat ze naar huis kon.Ja wij hebben nog 4 dagen kachelen voor de boeg in deze adembenemende omgeving.Vanmorgen dus net voor 7.00 uur begonnen. Een pittige route ( zat een steile klim in van ruim 3 km)
Zeker geen straf om te lopen in deze omgeving met bos en boeren gehuchtjes.. Het is ook zo dat veel minder pelgrims deze route naar Muxia en Cabo de Finisterre doen, wat ook heerlijk rustig wandelen is.En veel minder voorzieningen zoals een herberg en leuke tentjes voor een bakkie leut. Richting deze herberg de Peregrinos eerst ff een supermercado in voor de inwendige brandstof ( heel belangrijk, anders is de tank leeg met lopen:).En de laatste km buiten het gehuchtje daar zitten we nu ff in de zon en kijken wat we morgen lopen.Ja je kunt hier eerst naar Finisterre of eerst naar Muxia . Wij gaan in 4 dagen naar Muxia en dan van Muxia naar Finisterre in 1 dag ( 28 km + 7 km heen en weer naar de vuurtoren. Het einde van de wereld. We gaan het zien.