Dag 7 Ermida naar Saiians 22 km

14 mei 2019 - Soest, Nederland

Na een overnachting op een camping in the middle of nowhere , vanmorgen vroeg op pad. De camping met 2 persoons kamer, prima, maar ik was het wel zat. Waarom? Nou, in ons boekje bleek er op dat terrein ook een alberque te zitten, maar van sept. tot Pasen gesloten. Nou ,bij ons was Pasen in april en in dit katholieke land zullen ze toch geen Pasen in december vieren:).Dus ff balen en het restaurant op de camping was niets, want je zit met al die pelgrims buiten het seizoen. Op deze manier verdien je ook niets . Dus werd het een eenvoudige maaltijd, niets mis mee, je bent pelgrim. Maar vanmorgen vroeg vertrokken naar Saiians, wat een super ontvangst en leuke nieuwe gemeentelijke herberg met 8 plaatsen .heerlijk rustig. Er kwamen nog 2 mannen uit Tilburg bij en een vrouw uit Noorwegen, waar we gisteren gezamenlijk mee gegeten hebben en nog met zijn  vijven naar de mis in het kleine kerkje geweest. Eerst werd er 50 rozenhoedjes gebeden ( mein liebe gute, dat duurt lang(:. Voorde jeugd vraag maar aan oma wat het is :) en toen begon de mis. Toch weer bijzonder om mee te maken  Daarna vroeg naar bed , want om 5.30 eruit voor een lange wandeling naar Redondela. Vervolg bij dag 8