Naar roncevalle

5 september 2018

Dag 1

Hallo allemaal...ff een berichtje van ons( mooi geklungel met een mobiel, mis de iPad voor dit verhaal te tikken). Maar nu naar vandaag...om 7.00 uur zijn we gaan lopen, super steil naar Orrison gelopen...... ongeveer 7 km stijgen, lekkere bak koffie om 9.15 uur en weer verder met de stijging. Na ongeveer 12 km in de middle of nowhere te hebben gelopen! Wat schetst onze verbazing een kar met koffffffffie en eitjes en bananen en nog ander fruit ..heerlijk. wat waardeer je dan je eitje en koffie. Na deze pauze verder met onze klim..super mooi door de bergen met loslopende paarden en schapen. Om 14.30 uur kwamen we hier in Roncevalle aan met wederom Nederlandse vrijwilligers, maar de vrijwilligers uit Hengelooooo en Almeloooooo zijn er nu niet. Maar we hebben nu in het nieuwe gedeelte van het klooster een slaapplek en lekker douchen( wat kan je dat toch waarderen na zo,n tocht.....morgen ga ik verder met schrijven ...( Paul heeft zijn bokje wel verdiend) haha