Vannacht La Faba naar O, cebreiro 7 km

7 oktober 2018

Dag 33

We hebben gisteren avond naast de herberg in het kleine kerkje een mis gehad. Onverwacht eigenlijk, we stonden in de gezellige keuken met houtkachel ( heerlijk) af te wassen ,toen we de klokken hoorden en de beheerder zei, alles laten staan, we gaan naar de mis.wij mee naar het kerkje ( kunnen niet meer dan 30 mensen in). Heel bijzonder. De priester vroeg aan de mensen ,wie spreekt Duits,Engels,Italiaans enz. Dus Paul en Birgit en nog een Spaanse man naar voren. Ieder van hun mocht in de eigen taal voorlezen en Paul in het Engels.Nederlands is echt onmogelijk in Europa, niemand kan het:). Heel bijzonder in het kerkje, ook emotioneel .Daarna verder met de afwas en koffie gezet. Wat een gemoedelijke. en sfeervolle herberg. Na een goede nacht vanmorgen om 8.00 uur lopen voor een kleine steile afstand. Bij het ontbijt werd mijn lieve man Paul gefeliciteerd en nog een jonge Duitse vrouw, allebei jarig .Gezellie:).Paul wil ook iedereen die een bericht stuurde of gebeld heeft ook hartelijk danken. We drinken er vanavond samen met Noud en Birgit eentje op. Dit mooie dorpje heeft 30 inwoners en is ook toeristisch. Mooi om te zien, maar ook blij dat we morgen verder gaan.