Van Trabadelo naar La Faba 16 km

6 oktober 2018

Dag 32

Na gisteren middag, een geweldig uitzicht waar we zaten( bergdorpje met een kerkje, 4 huizen en een piepklein winkeltje en restaurantje) uiteraard goed voor een pelgrimsmenu, dit keer met verse zalm en daarna een goede nachtrust in een stikdonkere mooie authentieke kamer, zijn we vanmorgen rond 7.00 uur gestart. Toch erg donker in de bergen ( nog geen maan te zien) gelukkig gedeeltelijk asfalt, Birgit met hoofdlampje en Paul kleine zaklamp , rustig naar beneden afdalen. In het donker langzaam lopen, komt in het woordenboek van Paul niet voor en zeker bij het woord koffie, dan begint hij de pas er echt in te zetten:) hahawe kwamen bij een grotere weg uit en parallel eraan kun je mooi doorlopen. De eerste 2 dorpjes gepasseerd en bij de 3e plaats of gehucht een Donativo langs de kant bij een klein huisje ernaast. Paul gelijk er is geen koffie, ik zeg tegen hem ff vragen, nee dat doe jij maar.Jeetje echt kerels weer, vrouwen er weer voor laten vliegen:) maar ze had koffie vers gezet en wat voor 1. Een grote net zo één als bij de Starbucks.Heerlijk na een koude morgen, maar geweldig hier in de bergen. Na de koffie 3 km steil en bochtig langs een heel mooie bergwand, kwamen we in La Falda bij een parochiële herberg ( door Duitse vrijwilligers gerund). Van binnen is alles nieuw, en in de grote keuken een houtkachel. Daar wordt ik zo blij van en vragen of die aan mocht. Oh ja dat doe maar ( het is nu vrij fris hier hoog in de bergen) De kachel brand nu:).Heerlijk en Noud is net in Santiago aangekomen en morgen gaat hij naar O, Cebreiro ( wij ook). Gezellie