Van Burgos naar Rabe de la Calzades 14 km

18 september 2018

Dag 14

Gisteravond toen we in Burgos wat boodschappen deden ( ja de inwendige mens is ook belangrijk) werden we overvallen door een wolkbreuk. Dan loop je daar in korte broek met een hemdje :) , maar we konden gelukkig schuilen onder enkele afdakjes van oude gebouwen. Maar wel ff balen, want we hadden onze was buiten hoog uit het raam hangen. Een soort paraplu die je rond draait, maar als er wat afvalt ben je het wel kwijt, ongeveer een gat van een paar meter diep. We zeiden al tegen elkaar, ik hoop dat iemand de was naar binnen heeft gedaan. Dus wij na de wolkbreuk gelukkig droog aangekomen, had de beheerder van de herberg de was netjes binnen opgehangen , net op tijd aan gedacht zei hij ,want ik wist dat jullie weg waren. ( Toch geweldig met de boxers en lingerie, katoen weegt te veel in de rugzak en droogt slecht, van meerdere pelgrims binnen gehaald,top). In deze herberg zit een heel klein kerkje bij. Wij zaten boven en dus om 19.00 uur naar het kerkje.
Ongeveer 40 zitplaatsen. Een kleine mis, het doet iedere keer wat met je. Paul is niet gauw emotioneel, maar op die momenten realiseer ik me wel "Het pad wat je bewandeld is belangrijk, niet het doel". En je krijgt veel minder prikkels binnen. Zo rustig hier onderweg. Thuis draait alles maar door, ook tv en computer, bizar. Ben blij een tijdje zonder die apparaten te doen. Dat ervaren zeker meer mensen. Vandaag besloten om een kleine etappe te doen en voor de middag rust te nemen. Ik ben gisteren of de dag ervoor gestoken door een Daas in de pols, dus nu vrij dik en op spanning. Onderweg ook in een fontein gehouden en mijn badstof polsbandje nat gemaakt, dat scheelt ook. Heb dit met sporten ook al vaker gehad met de enkel :) .paar dagen dik en op knappen de huid...mijn kleine teentje van de rechtervoet wat in de verdrukking , maar flixomull er omheen en het loopt weer, top. Dus om 11.00 hier en om 11.30 ingecheckt, alles een keer weer met de wasmachine, heerlijk. Eten om 19.00 uur en morgen vroeg ontbijt erbij in en koffie, zover je wil. Ja koffie :) een Werter kan niet zonder, hahaha. Ik zal eens ff wat foto's erbij doen. Ook eentje van Paul met de priester ( zonder jurk aan op dat moment) waar hij een stempel krijgt:)