Van Carrion de los Condes naar Calzadilla de la Cueza 18 km

23 september 2018

Dag 19

Gisteren avond om 17 .00 uur naar de Vesper geweest.( De beide oma,s onder ons weten wat het is:), maar er waren niet veel nonnekes, helaas een uitstervend ras, toch erg jammer.half uurtje gezeten en toen terug naar de herberg voor een muzikaal samenzijn met de nonnen ( mocht helaas geen foto's maken). Maar het was geweldig en gezellig, met een kleine 50 mensen die in het kleine halletje zaten, ook op de trappen.Dat was anderhalf uur feest met de meest uiteenlopende liederen.. een Peruaanse zuster zong en speelde gitaar en een Duitse zuster op harp en nog een op zo,n dubbele trom,.ze vroegen of ieder zijn naam wilde zeggen en waarom je de Camino loopt. Nou dat werd toch wel ff emotioneel:). Het doet iets met je en wel uit 15 of meer verschillende landen. Een man en vrouw naast mij op de trap, vertelde zeer trots ik kan jou verstaan, zo leuk. We komen uit Zuid Afrika.ja dan kan het ook niet anders. Nederlanders moeten zich met de taal overal aanpassen vinden wij.toch vreemd dat een buurland geen Nederlands kan.maarnu over vandaag. Na een warme nacht en korte slaap ( 2 Franse dames stonden om 5.00 uur mat de hutkoffer in de badkamer te klooien, iedereen wakker natuurlijk) en lopen ook nog met een klein rugzakje:) rest wordt vervoerd
Dus toch maar om 6 je eruit en 6.30 uur gaan lopen. We kregen nu een tocht van 18km met niets ertussen, ook geen dorpje. Nou dat heb ik geweten, de2e helft echt op de automatische piloot. Moe , gelukkig onderweg bin een Donativo koffie gedronken en wat gegeten. Dikke branderige knieholte ( de vliegen moeten mij dus weet hebben:) toch dankzij Paul en Birgit door gekacheld. Maar in deze mooie herberg gedoucht en naar bed gegaan. Paul met Birgit de was gedaan en nu gaat het gelukkig beter. We lopen nu bijna 3 weken en zijn de 400 km gepasseerd. De helft van Santiago dus. Petje af voor Paul die loopt met zijn nieuwe heup iedereen eruit.geweldig en heeft ook veel plezier. Wij allemaal. Een mindere dag hoort ertussen te zitten. We zijn vanwege de hitte ( zeker 30 gr hier) binnen gaan zitten straks nog ff wat drinken en eten en dan lig ik er vroeg in.noet veel foto's gemaakt vandaag:)

1. Marion Grin:
    26 september 2018
    Flip en ik vinden het ook geweldig dat het lopen van Paul met zijn nieuwe heup zo goed gaat. Een leuke ervaring zo'n "internationale" Vesper. Beide heel veel succes gewenst met de tweede helft van de Camino.