Van El Acebo naar Ponferrada 20 km

3 oktober 2018

Dag 29

Na een heftige dag gisteren ( stijgen en dalen ) over rotsen en keien, vanmorgen met zere voeten begonnen. Eerst het dorpje uit en toen weer zo,n keienpad.ik zei gelijk, dat wordt en vandaag niet, ik ga de berg af via de weg naar Molinesca en jullie gaan n maar via dat pad. Nee zegt Paul, als het beter gaat via de weg, gaan we dat doen, dat is de route ook van de mensen die de tocht par fiets maken.Heel mooie tocht via haarspeld bochten naar Molinesca waar we koffie en ontbijt gingen doen. Dat ritme zit er nu in:). 7.00 uur een banaan met sap en rond 9.00 uur koffie en ontbijt en smiddags in de herberg met de boodschappen van onderweg eten en 19.30 uur pelgrims menu , heerlijk.We zitten nu in een grote herberg waar 200 Pelgrims in kunnen, maar op 4 persoons kamers , perfect en de was in de wasmachine en nog steeds buiten zitten , wat een geluk elke dag met het weer, echt smorgens fris en smiddags warm, nog geen lange broek aangehad. ff voor de dames, wie op de heupen en rond de buik vet kwijt wil, ik zou zeggen loop de Camino:). Wel met bepakking natuurlijk. En voor de heren met een buik, kachel de Camino, wel in St.Jean beginnen. De buik ben je kwijt in Santiago:). ik neem een slanke man mee terug:). geweldig om te doen en je krijgt steeds meer het besef dat we echt niet veel nodig hebben om te leven.