Van Ponferrada naar Cacabelos 17 km

4 oktober 2018

Dag 30

Gister middag nog ff Ponferrada in geweest, wat een mooie oude dorpskern ( zoals vele dorpjes die hebben) en de burcht, supermooi bewaard gebleven bleven. Helaas zie je dat ik ons bijna niet meer. vanmorgen toch wat moeilijker begonnen, wat langzamer lopen met de linkervoet, geen blaren ,maar de holte aan de binnenkant van de voet geeft wat problemen
Gelukkig wordt dat minder naarmate ik wat langer wandel :). Jeetje vandaag de 600 km gepasseerd, wat loop ik te zeuren. Gelukkig vandaag niet zo,n lange afstand, waardoor ik nu hoog zit met de voet. Het wordt ook steeds mooier nu we dichter bij Galicië komen. Heel veel groen en bergen. En nog steeds de zon smiddags:)
Toch ook leuk vandaag ,dat erbij de koffie vanmorgen een Canadees troffen die reageeerde op ons Nederlands, yes zei hij how Nice ,ik ken in het Nederlands proaten met een Canadees accent. Geweldig, waar kom je vandaan. Ik woon in de buurt van Toronto en ben als 4 jarig jongetje uit Rotterdam naar Canada verhuist, begin 1950. Paul enthousiast en ik ook,wat is de reden om Santiago te lopen? Voor mijn vrouw, die vorig jaar overleden is en ik moet zonder haar mijn pad weer zien te vinden. Geweldig. Hij vertelde ik loop nu langzamer, heb blaren . Geen probleem zeiden we en hij heeft toch een aantal km met mij samen gekacheld.Hij vertelde, ik heb aan mijn rugzak een vierkante sleutelhanger met satelliet verbinding naar mijn kinderen in Canada. Zij kunnen mij elke dag volgen.Zo leuk alleen al de mensen die je ontmoet Ien wel of niet wat tegen elkaar zegt. Paul kachelt stug door en af en toe wachten. Wij hebben nog verse vijgen geplukt ( kerels zien dat niet) alleen als ze koffie ruiken:).Zelfs de granaatappels hangen vers aan de boom, heerlijk
Vandaag weinig foto's gemaakt:)

1. Yolanda Steffens:
    5 oktober 2018
    Goeiendag 600 km!!! Moet er niet aan denken😀. Ik doe het jullie niet na. Succes verder. O ja dat wisten jullie nog niet. Wij krijgen een 2de hond. Gaan we zaterdag 6 oktober ophalen.