Van Hontanas naar Itero de la Vega 21 km

20 september 2018

Dag 16

Ff bij gisteravond beginnen. Wie gereserveerd had voor het pelgrims menu, ja je gelooft het niet :) .drie gangen incl. een fles wijn ( niet 1 glaasje) voor 10 euro en kiezen uit 3 voorgerechten en hoofdgerechten en dessert na. Gisteren zaten er 12 mensen aan tafel. We kregen een groot bord gemixte salade en een heerlijke paella en ijs of crème brule of fruit of yoghurt toe. Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren:). Het mooie was ik zat aan het hoofdeinde en Paul 3 meter verderop aan het andere, de rest multi cultuur ertussen. Het werd rechts van mij dus Canada, Californië,Korea, Italië, Duits, Zweeds, nog eenan uit Arizona. Alles door elkaar lullen. Degene die nog een opfrissen cursus van een taal wil, ik zou zeggen ,loop de Camino.:). Maar nu over vandaag . Een makkelijke etappe, alleen met een stijging van 12% en dat 1 km lang over Kiezeltjes, nou dat was heftig en werden we niet vrolijk van. Maar eenmaal boven een magnifiek uitzicht en een Donativo waar we een kleverig reepje muesli ( eet die troep nooit,maar nu wel nodig met het zweten) en wat fruit, heerlijk weer. Verder eten we tussen door veel noten,banaan en fruit. na die stijging een daling, gelukkig wat asfalt van 400 mtr. en nog een kleine 7 km verder naar het leuke dorpje waar we nu zitten. We hebben gelukkig geen last van blaren en de benen (spierpijn weg) prima. Je komt in een soort flow en je rugzak wordt je maatje, je leeft eruit, prima went ook snel . Paul zegt ook vaak onderweg. De rust en niets meer moeten, heerlijk. Vele ervaren het ook zo en zeker als je smorgens voor zonsopgang in the middle of nowhere loopt, geen verkeer, geen herrie aan je hoofd, zo apart. En nu zitten we onder de bomen bij de herberg in de schaduw :) niet smiddags in de hitte lopen. Maar hoorde dat Nederland een geweldig nazomer heeft, super. Voor de voetbal liefhebbers zondag PSV - AJAX hoorde ik net:). Haha
Vliegen steken hier onder tuin , ga nog ff lopen:)