Van Itero de la Vega naar Fromista 15 km

21 september 2018

Dag 17

Vanmorgen gelijk goed begonnen:), we hadden gisteravond voor vanmorgen een ontbijt geserveerd. Prima, maar komt Birgit bij me en zegt, je gelooft het niet maar er is van de drie 1 ontbijt opgegeten en de koffie opgedronken!!!! Ik zeg, dan zal waarschijnlijk een hongerige pelgrim dat gedaan hebben maar dit kan toch niet!!!. En onze namen staan bij het ontbijt.wij dus delen met haar en opeens komt er Gary een oudere Amerikaan op hoge poten bij ons, hoe het toch kan dat wij ontbijt hebben en hij niet. Zegt Paul we hebben gereserveerd en onze namen staan er bij, ja idd hij had het van Birgit opgegeten. Zeg ik tegen hem, je heet toch geen Birgit en je hebt ook geen borsten, kom op zeg, afblijven wat niet van jou is!!.ja maar hij had ook gisteravond besteld, nou dan had het wel klaar gestaan.maar na gedeeld te hebben zijn we om 7.15 uur gaan lopen, geweldig mooie tocht, echt niets en niemand om je heen, die rust smorgens, zo,n aparte ervaring en iedere keer die opgaande zon, die begint te schijnen over de velden. Na 6 km een heel klein dorpje, waar we koffie kregen in soepkommen, datom 9.00 uur. En dan enkele pelgrims die er zitten of langs wandelen, de hele dag , buen Camino , gracias Buenos dias. Ze zijn hier ook super vriendelijk.na de koffie was net of het landschap veranderde in meer groen , wat bomen en een klein kanaal waar we km langs liepen, echt mooi en we hebben smorgens ook dat we bijna geen andere mensen tegen komen, heerlijk. Om 11 uur inde kleine plaats Fromista aangekomen, naar de herberg gelopen die we in het boekje gevonden hadden ( staat erg goed aangegeven hier in Spanje, petje af) waren we te vroeg,dat wisten we. Loopt toevallig een man buiten en zegt tegen ons, zet de rugzakken maar hierbinnen neet , ga ff plaatsje in, dan kunnen jullie zo inchecken. Leuk hoor. Deze herberg ook weer goede stapelbedden, ik lig automatisch boven :) geen discussie, prima kan ik mooi alles overzien en de ramen open houden snachts, heel warm hier.en fijne douche en een leuke tuin, beentjes af en toe hoog. Ja tot nu toe geen klagen. Er zijn mensen die de voeten kompleet kapot lopen en maar door kachelen, dat wordt en niet. Op zijn tijd rust, een pelgrim loopt elke dag. We bekijken het per dag. Morgen willen we 19 km gaan lopen en zondag het kan niet anders:) 17 km kachelen zonder ook maar iets tegen te komen, dus geen dorp, geen verkeer, helemaal niets. Dus morgen proviand en drinken mee. Je zult maar zonder zitten ergens:). We zien wel