Van Léon naar Villadangos del Paramo 22 km

28 september 2018

Dag 24

We lagen ( Paul weet ik niet, sliep apart:) om 21.00 uur in bed. ik nog lezen, komt er een non bij mijn bed vragen of ik nog naar de mis wil voor de pelgrims zegen, ik verbaasd stamelen, voel me niet helemaal lekker:). Ja wat moet je in een warme zaal lig ik met blote benen en een hemdje in slaapzak, Oh geen probleem. Zij nog langs Birgit maat die hield zich slapende.zegt ze tegen mij , je had wel mee kunnen gaan ,ik zeg jij bent een mooie ik ga niet met hemdje ,dan gaan al die nonnen op de loop, kun je niet maken . Zij lachen.afijn we zijn maar gaan slapen, voor zover mogelijk, want een uur later kwamen al die vrouwen die bij ons sliepen terug, dus het werd laat gisteren. Maar vanmorgen toch om 7.00 uur gaan lopen, nou wat duurt het lang voor je Léon uit bent ( we hadden een herberg vlak bij de kathedraal in het centrum) onwijs mooie oude binnenstad , plaatje. Dus 6 km gelopen voordat je eruit bent en dan krijg je ook nog van die kleine plaatsjes erna, stelt niets voor. Wel leuk net uit Léon, je bent er ook aan toe, staat er een Donativo met koffie , bananen, muesli, vers sinaasappelsap etc. Geweldig. De laatste 16 km waren vandaag redelijk zwaar, ook omdat het 2e helft van de morgen weer warm wordt Komen we in de plaats aan, waar we langs de enige herberg lopen( niet gezien bord stond aan de andere kant, ergens niet logisch) maar na 2 keer vragen ( Paul laat mij er weer voorvliegen:), ik zeg altijd mond gebruiken, ga niet lopen zoeken met moeie voeten.toch de herberg gevonden waar we nu zitten. Gewoon goed weer. Kunnen straks ook eten hier en morgen in de gezellige gezamenlije ruimte ontbijten en weer op pad. 500 km zitten nu in de benen, we krijgen richting Galicië nog een paar zware etappes met alleen stijging, we zijn benieuwd. Ook geweldig van jullie die dit lezen, voor de leuke reacties, we nagaan ervoor.