Van Mansilla de las Mulas naar Léon 20 km

27 september 2018

Dag 23

Na gisteravond lekker gegeten te hebben , asperges ,vis en ja zeker elke dag ijs. Thuis natuurlijk niet zoveel, maar je verbrandt veel met bepakking en lopen. Nog in de leuke tuin lezen en om 21.00 uur op bed en lezen, gisteren een man die lag te knurk,ken , ja dan lees ik maar wat langer. Vanmorgen om 7.00 uur weer op pad, deze keer weer een wat mooiere route, door 2 kleinere dorpjes waar we na 11 km koffie en brood en wat we lekker vinden :) naar binnen werken. Heerlijk. Na een valse stijging en uiteraard een daling kwamen we in de voorstad van Léon terecht. Daar ff een flink stuk doorheen en toen weer een heuvel en dan yes, we zien de grote stad met de mooie kathedraal voor ons en dan komt echt de wohhh factor. Zo mooi. Je denkt dan, oh we zijn er bijna, maar dan loop je nog 3 km naar de kathedraal. Wel langer gezocht naar een alberque, maar we kwamen hier aan en dit leek ons prima. Wij door een soort grote overkapping, naar de incheck, waar meerdere zaten. Als je moe bent let je niet altijd op de tekst boven de ingang:). Paul vragen of er plaats is, jazeker. Graag voor 2 zegt Paul. Ja dat kan , maar wel de mannen en vrouwen gescheiden:). Bij mij was het kwartje nog niet gevallen bij mijn ega trouwens ook niet :). Prima zeggen we dus ik met die man mee die ons alles zou laten zien. Wil ik naar boven lopen i.pv.naar onder. Nee,nee dat kan niet daar slapen de mannen. De vrouwen slapen apart hier in de beneden ruimtes. Prima geen probleem. Birgit en ik benden een stapelbed uitzoeken en ik zeg tegen haar. Ff met Paul overleggen waar we de was kunnen doen en hoe laat eten vanmiddag. Ik naar buiten en met de trap naar boven naar de mannen ( heb thuis ook mannen :) gelukkig nu ook met de meiden), komt die man opmij af, ik verbaasd . Ik zeg, ik zit al jaren vast aan een man:) en wil ff overleggen. Heb wel meerdere mennekes gezien:) .hij zegt, ik haal je man wel ff naar buiten, komt Paul aan en ff overleggen en toen zei hij in 1 keer. We zitten in een Benedictijnen klooster. Ja ja dan is alles gescheiden prima.Je zou de daders van #metoo in dit klooster moeten zetten dat zou iets zijn. Maar vanmiddag heerlijk gekuierd door het mooie oude centrum van Léon. Toch bizar na een tocht van 20 km, maar je er ook graag iets van de oude steden zien. Het oude van vroeger blijft mooi.Op naar morgen