Van Villadangos del Paramo naar Santibanez de Valdeiglesias 16 km

29 september 2018

Dag 25

Ja, ff over het eten van gisteravond in de leuke gemeentelijke herberg. Voorgerecht macaroni met ( ja dat kunnen ze hier) die heerlijke rode saus. Prima, maar dan komt het hoofdgerecht een stuk kip met veel chip:). De combinatie alleen al. De hele tafel ( 8 man) lachen. Ik zeg ze maken zich eraf met een Jantje van Leiden haha. Dus alleen kip, chips smiddags al gehad. En er liep een vervelende dronken Franse Pelgrim rond te lallen tijdens het eten. Wegwezen jij. En dan ook nog in het Frans, hoe erg is dat. Laten ze in dat land wat meerdere talen leren. Na het eten sprak hij mij aan of ik Frans of Spaans kon, ik zeg een beetje Spaans, maar jullie taal,zorg dat je Engels en Nederlands kunt. Wij Nederlanders moeten ons altijd aanpassen.gelukkig was er een Franse dame, die was aan de beurt.vannacht wou hij Reen aantal keren bij die Franse dame in bed hahaha, hoorden wij vanmorgen. Doe mij de Spaanse bevolking maar , wat een geweldige lieve mensen, zo leuk en altijd groeten. Vandaag 16 km gelopen tussen 2 kleine dorpjes. En wederom zitten we in een kleine luxe herberg, lekker buiten te tikken .we zitten ongeveer 10 km voor Astorga nu.een heel klein gehuchtje, zelfs geen winkels. Heerlijk en weinig pelgrims hier. Lekker rustig.

1. Tijske:
    1 oktober 2018
    Hoi Paul & Arline, indrukwekkend om steeds de afstanden weer te zien die jullie dagelijks afleggen. Petje af. Dit weekend heeft mijn familie en ik meegedaan aan de samenloop voor hoop in Vollenhove. 24 uur wandelen voor het KWF in estafette vorm. Er is 100.000 euro opgehaald voor onderzoek. Indrukwekkend