Van Murias de Rechibalda naar Rabanal del Camino 16 km

1 oktober 2018

Dag 27

We hebben gisteravond in de herberg een geweldige vegetarische paella gehad met allerlei streekprodukten erin. Daar kan geen hotel tegen op:) Ben ik toch al geen fan van.Doe mij maar de kleine gehuchtjes met lokale herbergen en heerlijke producten. De vijgen eet je zo van de struik of boom af. En de appels pluk je hier ook zo. Zo puur allemaal, heerlijk. Maar ff over vandaag. We vertrokken vanmorgen met 5 gr , ja het wordt smorgens koud, maar toch korte broek aan , handschoenen had gekund, maar met de koffie pauze, was het weer prima, zonnetje scheen en we komen nu dichter bij Galicië. Erg mooie natuur en de dorpjes ( net of de tijd stil heeft gestaan, dat hele oude en de afgebrokkelde muren rond de dorpjes. Mooi om te zien. We kwamen na een tocht gedeeltelijk door de bossen hier in een leuke en gezellige herberg aan. Alleen stond er een grote touringcar buiten. Het waren Duitse toeristen. Wij naar de kleine binnenplaats lopen en zien een grote groep mensen staan, zonder bepakking:).nou wij vragen kunnen we inchecken,ja hoor. Nou toen werden wij de aapjes:) van alle kanten werden wij op de foto gezet en vragen waar komen jullie vandaan? Uit Nederland zeiden we stoïcijns in onze eigen taal. Zij lachen, oh Niederlande:). Na weken van alles door elkaar gemixt te hebben gaat het nu in onze eigen taal. Ik merk dat veel pelgrims behoorlijk wat meekrijgen.kuk mal auf die Handy.:) Translate zegt Birgit dan. Wij leren haar wat van onze taal ( appeltje,eitje) haha..Ik schrijf de blog nu heerlijk in de zon in een echt oud dorpje. Ze zijn hier zo vriendelijk, echt iedereen.b.v. ik vroeg vanmiddag, waar kan ik de was doen, je gelooft het niet ,de moeder van de eigenaar nam me mee naar de privé vertrekken en wees me haar wasmachine aan. Ik zei haar, dat is echt de bedoeling niet, ik doe het zo met de hand. Zij met mij naar buiten, die schat en wees me waar ik moest zijn.Dit bedoel ik nou, dat zou bij ons niet zo snel gebeuren . Maar ff genoeg voor vandaag, morgen een zware etappe, een berg over. Ben benieuwd